Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Ίδρυση 6ου Λυκείου στο Αγρίνιο Αδάμης Ευθύμιος (Μέλος ΔΕΠ Αγρινίου)



Το  φαινόμενο  της  διαρκούς  συσσώρευσης  μαθητών  στα  τρία, από  τα  πέντε,  Λύκεια της  πόλης,  τα  τελευταία  χρόνια  έχει  πάρει  απειλητικές  διαστάσεις, προκαλώντας  τεράστια  ανησυχία  στους  πολίτες  και  στους  εκπαιδευτικούς.
Στην  τελευταία  συνεδρίαση  της  Δημοτικής  Επιτροπής  Παιδείας, έγινε  άτυπη  συζήτηση  γύρω  από  την  κατανομή  του  μαθητικού  δυναμικού  της  πόλης, όπου  επιβεβαιώθηκε  η  θλιβερή  πραγματικότητα (  μαθητές  του  Αγρινίου  και  η  κατανομή  τους  στα  Λύκεια).
Ο  εκπρόσωπος  της  Β΄ΕΛΜΕ  κος  Αδάμης  Ευθύμιος  διατύπωσε  ευθέως  την  άποψή  του ( για  το   ζήτημα)  και   κατέθεσε   πρόταση  για   ίδρυση  6ου Λυκείου στο  Αγρίνιο, μάλιστα,  παρά  τις  αντιρρήσεις  που  εκφράστηκαν, δεσμεύτηκε  η  Β΄ ΕΛΜΕ  να  προσέλθει  στη  συγκεκριμένη  συζήτηση  με  εμπεριστατωμένη  πρόταση.
Δεν  πρέπει  όμως  να  ξεχνάμε  ότι  ο  Δήμος  παραχώρησε  τo κτίριο  μιας  ολόκληρης  σχολικής  μονάδας  στο  πανεπιστήμιο( τραγικό  λάθος), όταν  θα  μπορούσε,  με  την  αξιοποίηση  του  συγκεκριμένου   κτιρίου,  να  εκτονώσει  προσωρινά  την  πίεση,  σ’ όλο  το  ανατολικό  τμήμα  της  πόλης,  εάν  μεταφερόταν το  5ο  Λύκειο  εκεί,  δίπλα  στο  2ο  Λύκειο.
Η  ισόρροπη  κατανομή  των  παιδιών, θ’  ανακούφιζε  προσωρινά  τα  τρία  Λύκεια, διότι  ο  σχεδιασμός  των   κτιρίων  τους  και  οι  υποδομές (αριθμός  αιθουσών, εργαστήρια, εσωτ. χώροι)  δεν  μπορούσαν  πλέον  να  εξυπηρετήσουν  τον  όγκο  των   μαθητών  που  υποδέχονταν….
Τελικά  το  πρόβλημα  παρέμεινε  άλυτο  και  διαρκώς  μεγάλωνε  κάτω  από  τα  αδρανή  βλέμματα  των  υπευθύνων, διότι  κανείς  δεν  ήθελε  να  αποδεχτεί  την  αλήθεια,  ότι  δεν  πρέπει  ν’  αγνοείται  η δημογραφική   κατανομή  του  πληθυσμού  της  πόλης, ειδικά στο  ανατολικό  και  βορειο-ανατολικό  κομμάτι, όπου  η  πόλη  αναπτυσσόταν  γρήγορα  και  δεχόταν  πληθυσμιακή  μεταβολή, αντίθετα οι  αρμόδιοι   πίστευαν ( εσφαλμένα ) πως  η  δημιουργία λίγων  αιθουσών   και  ο  χωροταξικός  ανασχεδιασμός  θα   έδιναν   τη «λύση».
Όμως  εδώ  θα  ήθελα ( προσωπικά)  να  καταθέσω  ευθέως την   ένστασή  μου,  γιατί  αν  ανασχεδιαστεί  ο  χωροταξικός  χάρτης,  για  τα  πέντε  Λύκεια  της  πόλης, χωρίς  να  δημιουργηθεί  άλλο  Λύκειο,  δεν  θα  λυθεί  το  πρόβλημα, αντίθετα  θ’ αυξηθεί  ο  αριθμός  των  μετακινούμενων  μαθητών(στο  άλλο  άκρο  της  πόλης)  και  τα  έξοδα  μετακίνησης  και  θα  υποχρεωθούμε  ν’  αποδεχτούμε, ως  αναγκαίες, πρόχειρες  λύσεις, αντιπαιδαγωγικές  και  επικίνδυνες….
Σ’  αυτά  τα  σχολεία  δημιουργήθηκαν  ήδη  «αίθουσες»  στους  διαδρόμους, κλείστηκαν  βοηθητικοί  χώροι,  υπάρχουν  μετακινούμενα  τμήματα,  την  ώρα  της  γυμναστικής (επιστολή  του  Λυκειάρχη, του  2ου Λυκείου), οι  μαθητές  στις  αίθουσες  υπερβαίνουν  τους  30  και  η  όλη  κατάσταση  δυσχεραίνει  το   εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό  έργο  των  καθηγητών   και  επιβαρύνει  την  ομαλή  λειτουργία  των  σχολείων .
Το  1ο Λύκειο  έχει  ήδη  600 παιδιά, το  2ο  500  και δεν  υπάρχει  χρόνος  για  λάθη !
Χρέος  όλων  μας  είναι  να  προβλέπουμε  σωστά  και  να  ενεργούμε   άμεσα, χωρίς  καθυστερήσεις, δεν  διαφέρει  π.χ. η  περίπτωση  της  Λαμίας  που  με  τον  ίδιο  μαθητικό  πληθυσμό  ίδρυσε  ένα  νέο  Δημοτικό  και  ένα  Λύκειο…
Πρέπει  να  δούμε  το  πρόβλημα  κατάματα  και  να  μην  το  μεταφέρουμε  πάνω  στους   γονείς,  οι  οποίοι  πάντα  θ’  αναζητούν  τρόπους, τυπικά  σύννομους,  ν’  ακυρώσουν  στην  πράξη  τον  χωροταξικό  σχεδιασμό(αλλαγή  διεύθυνσης, αλλαγή  κηδεμονίας, εικονικά  διαζύγια), και  κυρίως  να  μη  ξεχνάμε  ότι  η  μετακίνηση  των  παιδιών   αποτελεί  καθημερινό  άγχος  τους, που  μπορούμε  να  το  απαλύνουμε !
Η  άποψή  μου, την  οποία  διαβίβασα  προς  τον  πρόεδρο  της  ΕΛΜΕ,  είναι  συγκεκριμένη :
         ΑΜΕΣΗ  ΙΔΡΥΣΗ  6ΟΥ  ΛΥΚΕΙΟΥ  ΣΤΟΝ  ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ  ΤΟΜΕΑ  ΤΗΣ  ΠΟΛΗΣ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου